Klantenservice
0
Sluiten

Categorieën

Filters

      Algemene voorwaarden

      Inhoudsopgave:
      Artikel 1 – Definities
      Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
      Artikel 3 – Toepasselijkheid
      Artikel 4 – Het aanbod
      Artikel 5 – De overeenkomst
      Artikel 6 – Herroepingsrecht
      Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
      Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
      Artikel 9 – De prijs
      Artikel 10 – Conformiteit en garantie
      Artikel 11 – Levering en uitvoering
      Artikel 12 – Duur transacties: duur, opzegging en verlenging
      Artikel 13 – Betaling
      Artikel 14 – Klachtenregeling
      Artikel 15 – Geschillen
      Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
      Artikel 1 – Definities

      In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

      1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn
        herroepingsrecht;
      2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en
        een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
      3. Dag: kalenderdag;
      4. Duur transactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten
        en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
      5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om
        informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige
        raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
      6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien
        van de overeenkomst op afstand;
      7. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt
        die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
      8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan
        consumenten aanbiedt;
      9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de
        ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten,
        tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of
        meer technieken voor communicatie op afstand;
      10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten
        van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte
        zijn samengekomen.
      11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.
        Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
        Hoyz.nl (Onderdeel van Jetstart)
        Grote Esch 626, 2841MJ Moordrecht
        Telefoonnummer: 0182-796020 (Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00
        E-mailadres: [email protected]
        KvK-nummer: 73787817
        Btw-identificatienummer: NL859664399B01

      Artikel 3 – Toepasselijkheid

      1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke
        tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
      2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene
        voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal
        voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene
        voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig
        mogelijk kosteloos worden toegezonden.
      3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid
        en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden
        langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat
        deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame
        gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand
        wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg
        kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of
        op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
      4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of
        dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige
        toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds
        beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
      5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of
        gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor
        het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen
        worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
      6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar
        de geest’ van deze algemene voorwaarden.
      7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze
        voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
        Artikel 4 – Het aanbod
      8. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit
        nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
      9. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
      10. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten
        en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het
        aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van
        afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of
        diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
      11. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding
        zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
      12. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten.
        Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte
        kleuren van de producten.
      13. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en
        verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het
        bijzonder:
        – de prijs inclusief belastingen;
        – de eventuele kosten van verzending;
        – de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen
        daarvoor nodig zijn;
        – het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
        – de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
        – de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de
        ondernemer de prijs garandeert;
        – de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het
        gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte
        communicatiemiddel;
        – of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke
        wijze deze voor de consument te raadplegen is;
        – de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem
        in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien
        gewenst herstellen;
        – de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan
        worden gesloten;
        – de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze
        waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen;
        en
        – de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duur transactie.

      Artikel 5 – De overeenkomst

      1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van
        aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde
        voorwaarden.
      2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de
        ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het
        aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de
        consument de overeenkomst ontbinden.
      3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en
        organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij
        voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer
        daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
      4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan
        zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn
        voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond
        van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd
        gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden
        te verbinden.
      5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk
        of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden
        opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
        a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht
        kan;
        b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht
        gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het
        herroepingsrecht;
        c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
        d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze
        gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
        e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van
        meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
      6. In geval van een duur transactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de
        eerste levering.
      7. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende
        beschikbaarheid van de betreffende producten.

      Artikel 6 – Herroepingsrecht
      Bij levering van producten:

      1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder
        opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag
        na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen
        en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger.
      2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij
        zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen
        beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik
        maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in
        de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de
        ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
      3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit
        binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het
        kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier. Nadat de consument
        kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het
        product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde
        zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
      4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt
        gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft
        teruggezonden, is de koop een feit.
        Bij levering van diensten:
      5. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave
        van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan
        van de overeenkomst.
      6. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de
        ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke
        instructies.
        Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
      7. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van
        terugzending voor zijn rekening.
      8. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig
        mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde
        dat het product reeds terugontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete
        terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via dezelfde betaalmethode die
        door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een
        andere betaalmethode.
      9. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de
        consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
      10. De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product
        wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is
        verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.
        Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
      11. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals
        omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de
        ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft
        vermeld.
      12. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
        a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de
        consument;
        b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
        c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
      13. d. die snel kunnen bederven of verouderen;
      14. e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de
      15. ondernemer geen invloed heeft;
      16. f. voor losse kranten en tijdschriften;
      17. g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling
      18. heeft verbroken.
      19. h. voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
      1. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
        a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde
        datum of tijdens een bepaalde periode;
        b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de
        bedenktijd is verstreken;
        c. betreffende weddenschappen en loterijen.
        Artikel 9 – De prijs
      2. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden
        producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen
        in btw-tarieven.
      3. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen
        gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed
        op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat
        eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
      4. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen
        toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
      5. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen
        toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
        a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
        b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag
        waarop de prijsverhoging ingaat.
      6. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
      7. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en
        zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet
        verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
        Artikel 10 – Conformiteit en Garantie
      8. De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst,
        de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of
        bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande
        wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer
        er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
      9. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke
        rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de
        ondernemer kan doen gelden.
      10. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 4 weken na levering aan de
        ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in
        de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
      11. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantie termijn. De
        ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de
        producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen
        ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
      12. De garantie geldt niet indien:

      – De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door
      derden heeft laten repareren en/of bewerken;
      – De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of
      anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van
      de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;

      – De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de
      overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de
      toegepaste materialen.

      Artikel 11 – Levering en uitvoering

      1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen
        en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot
        verlening van diensten.
      2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
      3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf
        geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij
        consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging
        ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd,
        ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht.
        De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De
        consument heeft geen recht op een schadevergoeding.
      4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen
        rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op
        schadevergoeding.
      5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de
        consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding,
        terugbetalen.
      6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen
        om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en
        begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende
        artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele
        retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
      7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het
        moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer
        bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
        Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
        Opzegging
      8. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
        geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde
        opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een
        opzegtermijn van ten hoogste één maand.
      9. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
        geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde
        tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen
        opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
      10. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
        – te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in
        een bepaalde periode;
        – tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
        – altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft
        bedongen.

      Verlenging

      1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren
        van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden
        verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
      2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die
        strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend
        worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze
        verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn
        van ten hoogste één maand.
      3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren
        van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de
        consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een
        opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld,
        maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en
        tijdschriften.
      4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-,
        nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet
        stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
        Duur
      5. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de
        overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de
        redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur
        verzetten.
        Artikel 13 – Betaling
      6. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde
        bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld
        in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze
        termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
      7. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens
        onverwijld aan de ondernemer te melden.
      8. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke
        beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in
        rekening te brengen.
        Artikel 14 – Klachtenregeling
      9. De ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt
        de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
      10. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk
        omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft
        geconstateerd.
      11. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf
        de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd
        vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht
        van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan
        verwachten.
      12. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is
        voor de geschillenregeling.
      13. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien de
        webwinkel is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg
        opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur
        ( www.webwinkelkeur.nl ), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend
        lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/leden/ . Mocht er dan nog niet tot een
        oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten
        behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke
        geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument
        stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze
        geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan
        de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees
        ODR platform ( http://ec.europa.eu/odr ).
      14. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk
        anders aangeeft.
      15. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar
        keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
        Artikel 15 – Geschillen
      16. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene
        voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de
        consument woonachtig is in het buitenland.
      17. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.
        Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
        Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele
        van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze
        door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame
        gegevensdrager.

      Modelformulier voor herroeping
      (dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen)
      — Aan
      Hoyz.nl
      Grote Esch 626
      2841 MJ Reeuwijk
      [email protected]
      0182-796020

      — Ik/Wij () deel/delen () u hierbij mede dat ik/wij () onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst () herroep/herroepen (*):

      — Besteld op (__-__-____) : — Bestelnummer :

      — Ontvangen op (__-__-____):

      — Naam/Namen consument(en)

      — Adres consument(en) :

      — IBAN Rekeningnummer:

      — Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

      — Datum(__-__-____):

      (*) Doorhalen wat niet van toepassing is.

       

       

      Vergelijk 0

      Voeg nog een product toe (max. 5)

      Start vergelijking

      Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergenMeer over cookies »